Misli iz Biblije za svaki dan: 12. studenoga

One noći Jakov ustane, uzme svoje obje žene, obje svoje sluškinje i jedanaestero djece te prijeđe Jabok preko gaza. Prebacivši njih na drugu stranu toka, prebaci zatim i ostalo što bijaše njegovo. Jakov ostane sam. I neki se čovjek rvao s njim dok nije zora svanula. Videći da ga ne može svladati, ugane mu bedro…

Autor: Darko Pavičić
event 20.12.2024.
Fotografija: Pixabay
Neću te pustiti dok me ne blagosloviš.

One noći Jakov ustane, uzme svoje obje žene, obje svoje sluškinje i jedanaestero djece te prijeđe Jabok preko gaza. Prebacivši njih na drugu stranu toka, prebaci zatim i ostalo što bijaše njegovo. Jakov ostane sam.

I neki se čovjek rvao s njim dok nije zora svanula. Videći da ga ne može svladati, ugane mu bedro pri zglobu, tako da se Jakovu kuk iščašio dok su se rvali. Potom reče: „Pusti me jer zora sviće!“ Ali on odgovori: „Neću te pustiti dok me ne blagosloviš.“ Nato ga onaj zapita: „Kako ti je ime?“ Odgovori: „Jakov.“ Onaj reče: „Više se nećeš zvati Jakov nego Izrael, jer si se hrabro borio i s Bogom i s ljudima i nadvladao si.“ Onda zapita Jakov: „Reci mi svoje ime!“ Odgovori onaj: „Za moje me ime ne smiješ pitati!“ I tu ga blagoslovi.

Onom mjestu Jakov nadjene ime Penuel jer – reče – „Vidjeh Boga licem u lice, i na životu ostadoh“. Sunce je nad njim bilo ogranulo kad je prošao Penuel. Hramao je zbog kuka. Zato Izraelci do dana današnjeg ne jedu kukovnu tetivu što se nalazi na bedrenom zglobu, budući da je Jakovljev bedreni zglob bio iščašen u kukovnoj tetivi.

(Post 32,23-33)

Izvor: „365 x Biblija“, Kršćanska sadašnjost, Zagreb.

Pročitaj više

UVOD U VELIKI TJEDAN

Na Cvjetnicu slavimo najprije trijumfalni Isusov ulazak u sveti Grad. Sva četvorica evanđelista izvješćuju nas o tome ulasku u Jeruzalem. On je kao kontrast onome što će se zatim sljedećih dana u Jeruzalemu dogoditi: izdaja, osuda i Isusovo razapinjanje. Cvjetnica nam pak pokazuje tko tu u Jeruzalemu jaše na mladetu magaričinu. Matej nam daje teološko…

Osim primarne duhovne dimenzije posta te posta kao religijske prakse, on ima pokreće i snažne ozdravljujuće mehanizme u ljudskom tijelu te naglasak stavlja i na društvenu tj. socijalnu dimenziju kroz pomoć onima kojima je nužna upravo kroz hranu koje smo se odrekli.

ZAPOČINJEMO drugi tjedan korizme slušajući pokajničku molitvu proroka Danijela: „Mi sagriješismo, mi bezakonje počinismo, zlo učinismo, odmetnusmo se i udaljismo od zapovijedi i naredaba tvojih” (Dan 9,5). Unatoč tome što narod Izraela nije htio slušati Gospodinov glas, Bog je ostao vjeran svojim obećanjima. Stoga prorok nastavlja svoju molitvu ispunjenu nadom: „Ah Gospodine moj, Bože veliki i…