ADVENTSKE PRIČE (7)

PUSTINJA I SVJETLO (Tempore Adventus VII.)

Kada sam prije koju godinu turističkim autobusom putovala kroz pustinju ususret legendarnom hramu Abu Simbel, shvatila sam što je to toliko moćno u bespućima pijeska, kamena, tišine, svemirske prašine, vjetra i svjetlucanja. Nakon dva sata – evo nas u malom pješčanom zdanju – kafiću usred ničega! Nikada kava nije tako prijala kao tada, na ćilimu…

Autor: Marina Katinić Pleić
event 20.12.2024.

Kada sam prije koju godinu turističkim autobusom putovala kroz pustinju ususret legendarnom hramu Abu Simbel, shvatila sam što je to toliko moćno u bespućima pijeska, kamena, tišine, svemirske prašine, vjetra i svjetlucanja. Nakon dva sata – evo nas u malom pješčanom zdanju – kafiću usred ničega! Nikada kava nije tako prijala kao tada, na ćilimu pod strehom, usred pustinje. Ivan Krstitelj, Isusov preteča, boravio je u pustinji prije propovijedanja i predstavio se kao „glas koji viče u pustinji“, koji poziva ljude na obraćenje od grijeha.

Sam Isus išao je u pustinju prije javnoga djelovanja; čini s da se u pustinji događa najviše dramatičnih susreta između čovjeka i Boga, čovjeka i Zloga. Ondje je život sveden na bitno, na preživljavanje; vreba glad, žeđ, zvijeri, razbojnici i kojekakve napasti, napasti da se odustane od borbe.

Dogodilo se to i Ericu-Emmanuelu Schmidtu, dvadesetosmogodišnjem francuskom profesoru filozofije, agnostiku do kosti. U ekspediciji pustinjom na jugu Alžira odvojio se skupine i zalutao na silasku s brda u gorju Hoggar, gdje je morao provesti noć. Kako bi se zaštitio od hladnoće, ukopao se u zemlju. I usred noći, iznenada, obuzela ga je nadnaravna toplina, mir, svjetlo, sigurnost – Vatra. „Zašto tu vatru ne nazvati Bogom?“, napisao je kasnije u knjizi Noć vatre. U susretu s Bogom, kojega je doživio kao „vatru“, postavio je neka pitanja i dobio odgovore. Najvažniji odgovor koji je dobio (uz ograde koje mistika postavlja moći ljudskoga jezika), odjeknuo je ovako: „Čemu me On naučio? ‘Sve ima neki smisao. Sve je otkupljeno’.“ Ne možemo sami iskupiti grijehe, ne možemo sami konstruirati smisao, no postoji Netko tko može, Svjetlo bez tame, Vatra koja pročišćava i u kojoj sve postaje jasno.

Pročitaj više

Dana 26. kolovoza 1382. dao je postaviti Svetu Sliku u tamošnju crkvu Uznesenja. Godine 1430. husitski pljačkaši ostavili su dva traga mača na Djevičinu obrazu. Pljačkaši su pokušali pobjeći s kolima natovarenim dragocjenostima, uključujući i sliku, ali kad su se njihovi konji odbili pomaknuti, bacili su ikonu i razrezali je. Neki od njih odmah su umrli, neki su oslijepili a nekima je ruka postala paralizirana.

NJEZINA PROMENADA

Žene na robiji: Uporno ih se prisiljavalo da priznaju krivnju. Noću bi ih se često budilo i uskraćivana im je hrana. Zbog vađenja pijeska iz mora zimi neke su ostale neplodne. Sve su žene ipak preživjele, osim jedne koja je počinila samoubojstvo. Nakon što su se vratile kući, oduzeta su im sva građanska prava i imovina, čak i djeca.

Premda se očekivalo da će već po dolasku na čelo Zagrebačke nadbiskupije mons. Kutleša imenovati nove svećenike po župama i ostalim tijelima Zagrebačke nadbiskupije, to se nije dogodilo u prva dva ljeta. Ovo je prva velika promjena svećenika. Objavjuljemo sva imenovanja i premještaje.