ADVENTSKE PRIČE (8)

ONA JE (Tempore Adventus VIII. Post 3, 10; Lk 1, 37-39)

„Ona je, nisam ja“ – tako je otprilike Adam odgovorio kada ga je Bog pitao gdje je i zašto se skriva, nakon što je bio jeo sa drveta spoznaje dobra i zla, kako pripovijeda Knjiga postanka. Situacija je doista vječna; nakon što je učinio nešto nedopušteno, muškarac optužuje ženu i, zapravo, Boga (žena koju si…

Autor: Marina Katinić Pleić
event 20.12.2024.

„Ona je, nisam ja“ – tako je otprilike Adam odgovorio kada ga je Bog pitao gdje je i zašto se skriva, nakon što je bio jeo sa drveta spoznaje dobra i zla, kako pripovijeda Knjiga postanka. Situacija je doista vječna; nakon što je učinio nešto nedopušteno, muškarac optužuje ženu i, zapravo, Boga (žena koju si mi dao dala mi je jesti, pa sam jeo) a žena zmiju (zmija me prevarila pa sam jela). Iz iskustva znam da vrijedi i obratno; kada ja učinim nešto što nisam trebala učiniti, prvi je nagon optužiti prvoga do sebe ili potražiti izliku, opravdanje.

Grijeh je korijen neprijateljstva između muškarca i žene, čovjeka i prirode, čovjeka i Boga. A loš se obrazac može promijeniti tako da netko postupi drukčije. Taj netko je Marija iz Nazareta. Nimalo naivna, pitala je anđela „Kako će to biti?“, kada joj je najavio da će postati Isusovom majkom na neuobičajen način. Prihvativši objašnjenje da je Bogu sve moguće, ona je izgovorila svoje „Neka mi bude“. Ta je rečenica promijenila povijest, tako da je čak i Paul McCartney 1970. napisao pjesmu „Let it be“ u spomen svojoj preminuloj majci, premda je John Lennon sanjao svijet bez raja i bez religije (Immagine, 1971.) koju je velikim dijelom osmislila žena, njegova supruga Yoko Ono.

Žena je mistično čudo; kolijevka svijeta, početak i kraj svega, i dobrog i lošeg. Ne znamo koliko je Marija bila religiozna, ali znamo da je razmišljala (kako će to biti?) i da je povjerovala Bogu (evo službenice Gospodnje). Prizor majke s djetetom ostavlja bez riječi i čini svako objašnjenje suvišnim; to je prototip ljubavi. Pokušaji da se žena slavi i cvate bez djeteta, bez majčinstva, bili bi smiješni da nisu nespojivi sa stvarnošću i – kako se medicinski kaže – sa životom.

Pročitaj više

Dana 26. kolovoza 1382. dao je postaviti Svetu Sliku u tamošnju crkvu Uznesenja. Godine 1430. husitski pljačkaši ostavili su dva traga mača na Djevičinu obrazu. Pljačkaši su pokušali pobjeći s kolima natovarenim dragocjenostima, uključujući i sliku, ali kad su se njihovi konji odbili pomaknuti, bacili su ikonu i razrezali je. Neki od njih odmah su umrli, neki su oslijepili a nekima je ruka postala paralizirana.

NJEZINA PROMENADA

Žene na robiji: Uporno ih se prisiljavalo da priznaju krivnju. Noću bi ih se često budilo i uskraćivana im je hrana. Zbog vađenja pijeska iz mora zimi neke su ostale neplodne. Sve su žene ipak preživjele, osim jedne koja je počinila samoubojstvo. Nakon što su se vratile kući, oduzeta su im sva građanska prava i imovina, čak i djeca.

Premda se očekivalo da će već po dolasku na čelo Zagrebačke nadbiskupije mons. Kutleša imenovati nove svećenike po župama i ostalim tijelima Zagrebačke nadbiskupije, to se nije dogodilo u prva dva ljeta. Ovo je prva velika promjena svećenika. Objavjuljemo sva imenovanja i premještaje.