ADVENTSKE PRIČE (11)

SILA I SILOVITOST (Tempore Adventus XI. Mt 11, 11-13)

Sjećam se kako su mnogi dokumentarci pokazivali nešto čudesno: pustinja se u kišnoj sezoni pretvara u zelena polja puna cvijeća. Znanstvenici kažu da se to događa pod utjecajem prirodnih sila; sila pokreće materiju, energija poprima drugi oblik. Ivan Krstitelj, čovjek pustinje strog prema sebi, bio je silovita osoba; bez dlake na jeziku pozivao je na…

Autor: Marina Katinić Pleić
event 20.12.2024.
Photo: AGENCE / BESTIMAGE/BESTIMAGE
Photo: AGENCE / BESTIMAGE/BESTIMAGE

Sjećam se kako su mnogi dokumentarci pokazivali nešto čudesno: pustinja se u kišnoj sezoni pretvara u zelena polja puna cvijeća. Znanstvenici kažu da se to događa pod utjecajem prirodnih sila; sila pokreće materiju, energija poprima drugi oblik. Ivan Krstitelj, čovjek pustinje strog prema sebi, bio je silovita osoba; bez dlake na jeziku pozivao je na obraćenje, rekao je kralju da mu nije dopušteno oženiti se bratovom suprugom, pa je ostao bez glave. Na mnogo mjesta u Bibliji Božje je kraljevstvo opisano kao nešto sićušno, malo i slabo – primjerice zrno gorušičino – što potom postaje silno i moćno. Govoreći o Ivanu, Isus kaže kako se Kraljevstvo Božje „silom probija i siloviti ga grabe“.

Prije pet godina sila vatre skršila je slavnu parišku katedralu Naše Gospe, glasovitu Notre-Dame de Paris. Prije pet dana, 7. prosinca, svjetski su moćnici (neki i natjerani silom kiše) ušli u obnovljenu katedralu na svečanu euharistiju otvaranja, koja je spojila nespojivo; Elona Muska i beskućnike, islamske vođe i napirlitane predsjednike i njihove dame. Bog je često neprimjetan, malen, čini se da ga nema, diskretan je i nenametljiv – kao Dijete u jaslama. A onda je odjednom silan, kralj koji ujahuje u grad uz klicanje tisuća, Osoba koja stoji iza kozmičkih sila, i kiše i vatre. Što reći nego – što su svijetleća slova ispisala na fasadi Notre Dame: Merci.

Pročitaj više

Pod krinkom napretka i slobode često se nudi pogled na svijet u kojem savjest postaje osobni osjećaj, a ne mjesto susreta s Bogom, vjera se gura u privatnost, a javni prostor preuzimaju bučne ideologije koje ne trpe Svjetlo Evanđelja. Najopasnija tama našega vremena ne skriva se u agresivnim napadima na vjeru. Ona je u tihoj navici življenja kao da Bog ne postoji.