- Tko pristupi postu osjeća da se tu ne radi samo o mršavljenju, već o novom životnom nazoru, o novom ophođenju s jelom i pićem, ali i s radom i životnim navikama. (Anselm Grün)
- Želim vam reći nešto što ćete lako razumjeti i što ste često doživljavali, ako se ne varam: post daje moljenju veću snagu i pravi žar… Molitva daje snagu za post, a post priskrbljuje milost za moljenje. Post jača moljenje, moljenje osnažuje post i iznosi ga pred Gospodina. (sv. Bernard)
- Vjerski je post prije svega čin poniznosti pred Bogom, pokorničko djelo u kojemu dolazi do izražaja naša potreba za obraćanjem od grijeha i sebičnosti. Njegov cilj nije ništa manje nego pomoći nam postati osobama s više ljubavi u sebi, osobama koje ljube Boga iznad svega i svoga bližnjeg kao sebe sama. Svrha je posta, dakle, u preobrazbi čitavog našeg bića – duše, tijela i duha. Ti se ciljevi ne mogu postići ako onaj tko posti nije usmjeren na Boga u molitvi, već na samoga sebe. (Charles M. Murphy)
- Nemir nastaje iz neumjerenosti, iz ovladanosti nagonima. Post dovodi čovjeka pod stegu, oslobađa ga vlasti njegovih neobuzdanih strasti i tako mu daruje unutarnji mir. Ali taj mir nije nešto čisto duhovno. To je i mir tijela. Tijelo se smiruje, s jedne strane time što nije opterećeno prekomjernom probavom, s druge strane obuzdavanjem njegovih nagona. Tako se u crkvenih otaca uvijek pokazuje shvaćanje posta koje pretpostavlja jedinstvo tijela i duše. (Anselm Grün)
- Jedan zadivljujući uvid koji su nam mislioci poput Origena, Evagrija i drugih namrli jest da se “tijelo može promatrati kao ‘tekst’ duše, medij za čitanje nutarnjih procesa u ljudskoj osobi”. Tako dolazimo do pravoga razumijevanja smisla posta i vidimo koliko se post razlikuje od moderne koncepcije dijete. Dijeta je usmjerena samo na tijelo, dok je post usmjeren na srce i njegovu preobrazbu. (Charles M. Murphy)
- U ovo naše vrijeme čini se da je post izgubio ponešto od svojega duhovnog značenja te da je, u kulturi koju obilježava težnja za materijalnim dobrom, zadobio terapeutski smisao vođenja brige o svojemu tijelu. Post zacijelo pridonosi tjelesnom dobru, no on je za vjernike prije svega ‘terapija’ kojom sebe iscjeljuju od svega što priječi njihovo suobličavanje s Božjom voljom. (papa Benedikt XVI.)
- Socijalna je ljubav značajka koja određuje kršćanski post. Jedan od glavnih razloga zašto kršćani poste jest boriti se protiv urođene ljudske sebičnosti i posesivnosti te odolijevati društvenim silama koje nas tjeraju na sve veće i veće trošenje Zemljinih resursa na račun siromašnih. Oni poste kako bi se, vršenjem krjeposti umjerenosti, vježbali u solidarnosti sa siromašnima. (Charles M. Murphy)
- Mijenjajući naše obrasce uzimanja hrane, čak i na kratko, postajemo svjesni dubine naše navezanosti na hranu i na vrijeme za jelo, čime istodobno slabimo tu navezanost, tako da ona nikada više ne može imati onu snagu koju je imala dok je nismo bili svjesni. (Margaret Miles)
- Želi li neki kralj zauzeti neprijateljski grad, tada se prvo dokopava vode i onemogući građanima opskrbu njome. Kad oni skapavaju od žeđi i gladi, pokorit će mu se. Isto je tako s požudama tijela. Bori li se redovnik protiv njih postom i gladovanjem, tada neprijatelji postaju nemoćni protiv duše. (Anselm Grün)
- Bratska ljubav: Post nije, dakle, tabu koji se nikako ne smije prekršiti. Kome je post važniji od bratske ljubavi, taj pokazuje da mu je vlastito uzdizanje i samodokazivanje važnije od Kristova zakona. Za njega je post djelo kojim može sebi i drugima dokazati svoju vrijednost. Ali on je tada rob vlastite askeze. Obilježje je kršćanske askeze da se svoje asketsko vladanje može povremeno i prekinuti, odnosno ublažiti. Postoje važnije stvari nego sebe postom iznutra jačati. U bratskoj ljubavi skreće moj pogled s mene na bližnjega. (Anselm Grün)