Korizmene meditacije – ponedjeljak drugog tjedna korizme: prepoznavanje vlastite potrebitosti kako bismo otvorili srce božanskom milosrđu, ljubiti druge Božjom ljubavlju, božanski i majčinski pogled…

ZAPOČINJEMO drugi tjedan korizme slušajući pokajničku molitvu proroka Danijela: „Mi sagriješismo, mi bezakonje počinismo, zlo učinismo, odmetnusmo se i udaljismo od zapovijedi i naredaba tvojih” (Dan 9,5). Unatoč tome što narod Izraela nije htio slušati Gospodinov glas, Bog je ostao vjeran svojim obećanjima. Stoga prorok nastavlja svoju molitvu ispunjenu nadom: „Ah Gospodine moj, Bože veliki i…

Autor: Vjerujem.hr
event 17.03.2025.

ZAPOČINJEMO drugi tjedan korizme slušajući pokajničku molitvu proroka Danijela: „Mi sagriješismo, mi bezakonje počinismo, zlo učinismo, odmetnusmo se i udaljismo od zapovijedi i naredaba tvojih” (Dan 9,5). Unatoč tome što narod Izraela nije htio slušati Gospodinov glas, Bog je ostao vjeran svojim obećanjima. Stoga prorok nastavlja svoju molitvu ispunjenu nadom: „Ah Gospodine moj, Bože veliki i strahoviti, koji čuvaš Savez i naklonost onima koji tebe ljube… U Gospodina je Boga našega smilovanje i oproštenje” (Dan 9,4.9).

Poziv na obraćenje, posebno važan tijekom korizme, proizlazi iz Božjeg srca punog milosrđa. To nije vapaj Boga koji želi obračunati s ljudskim grijehom, već ljubav Oca koji se sažalijeva nad našom slabošću, da bi je iscijelio i vratio nam život. „Ponovno pad…i to kakav pad! Očajavati? Ne: ponizi se i uteci se po Mariji, svojoj Majci, Milosrdnoj Ljubavi Isusovoj. – Jedan miserere i gore srce! – Počni iznova.[1]

Obratiti se Gospodinu i priznati vlastite grijehe, kao što je to učinio prorok Danijel, prvi je korak prema unutarnjoj obnovi i otvaranju Božanskom milosrđu. Bog je vjeran i čeka naš odgovor. Pouzdajući se u Njegovo milosrđe, pokazat ćemo mu svoje rane i dopustiti mu da nas iscijeli. S jednostavnošću i smjelošću djece, govorimo mu: „Gospodine, ne postupaj s nama po grijesima našim“ (usp. Ps 103,10).


ISKUSTVO Božje ljubavi potiče nas da se i prema ljudima oko sebe odnosimo s istim milosrđem. „Kako Otac ljubi, tako čine i njegova djeca.“[2] Onaj tko se osjeća shvaćenim i voljenim, lakše razumije i ljubi druge.

Gospodinove riječi u današnjem Evanđelju potiču nas da imamo veliko srce, s osjećajima i reakcijama sličnim njegovima: „Budite milosrdni kao što je Otac vaš milosrdan. Ne sudite i nećete biti suđeni. Ne osuđujte, i nećete biti osuđeni. Praštajte, i oprostit će vam se. Dajite i dat će vam se“ (Lk 6,36-38). Put na koji nas Isus poziva uključuje vrlo konkretne upute za naš svakodnevni život: „Budite milosrdni… ne sudite… ne osuđujte… praštajte… dajite.“ To je život u kojem je sam Bog naš uzor, kako bismo bili „usklađeni s ovim Srcem, ‘bogatim milosrđem’, koje nas poziva da ljubimo sve, čak i one koji su daleko i naše neprijatelje, oponašajući nebeskog Oca koji poštuje slobodu svakoga i privlači sve k sebi nepobjedivom snagom svoje vjernosti.“[3]

Živo osvješćivanje vlastitih grijeha i koliko nam je potrebna Božja strpljivost otvara vrata našeg srca za suosjećanje prema braći i sestrama. Nikada ne smijemo zaboraviti da Isus postavlja našu spremnost na oprost drugima kao uvjet da i nama bude oprošteno: „Jer mjerom kojom mjerite vama će se zauzvrat mjeriti“ (Lk 6,38).


„BOŽJA nas riječ uči da su naša braća i sestre produžetak Utjelovljenja za svakoga od nas… Način na koji postupamo prema drugima ima transcendentnu dimenziju.“[4] Kada steknemo ovu nadnaravnu mudrost, učimo vidjeti Krista u svakoj osobi. Ta spoznaja mijenja naše vlastite živote. U drugima otkrivamo Božju prisutnost; vidimo ga u svakom koga sretnemo ili čujemo o njemu. A na neki način, Bog skrbi za nas kroz one koji su nam blizu.

Štoviše, naš način gledanja, razmišljanja, govorenja i djelovanja bit će vođen i obogaćen ljubavlju. Sveti Josemaría je živio i učio druge da žive ljubav koju je sažeo u pet glagola: „Moli, šuti, razumi, oprosti… i nasmiješi se.“[5] Zapravo, to je isti stav koji majka ima prema svom sinu. Njezin majčinski pogled uvijek omogućuje da ga ljubi, da kada je moguće pronađe opravdanje za njegovo ponašanje i da ga podrži svojom pomoći u njegovim ponekad nesigurnim koracima.

„Brate,“ napisao je jedan crkveni otac, „preporučujem ti ovo: neka suosjećanje uvijek prevlada u tvom srcu, dok ne osjetiš suosjećanje koje Bog osjeća za svijet.“[6] Molimo Mariju, Majku milosrđa, za dar neprekidnog pouzdanja u Božju ljubav prema nama. Tako će nam biti lakše opraštati pogreške drugih, ljubiti ih i pomagati onakvima kakvi jesu.


[1] Sveti Josemaría, Put, br. 711.

[2] Papa Franjo, Misericordiae Vultus, br. 9.

[3] Benedikt XVI, Angelus, 16. rujna 2007.

[4] Papa Franjo, Evangelii Gaudium, br, 179.

[5] Pilar Urbano, Čovjek Vile Tevere, pogl. 7.

[6] Sv. Izak Sirijski, Asketski ogledi, 1. serija, br. 34.

Izvor: Opusdei.org/hr

Pročitaj više

Muškarac koji moli krunicu nije pobožni romantik. On je čuvar obitelji, branitelj istine i štit za slabije. Molitva ne smanjuje njegovu snagu – ona joj pokazuje put kojim ići. Kada otac moli, dom diše. Kada sin moli, obitelj ima budućnost. Kada svećenik moli, narod ima pastira.

Zapadna kultura, upravo zbog svoje kultne, teocentrične naravi, odraz je istinske naravi čovjeka. To je ono što čovjeka čini čovjekom. Usmjerenost na transcendenciju, na Boga. Danas se kultura ponovno udaljava od Boga i istine. Zapadu prijeti propast jer je prekinuo poveznicu s Nebom.

Danas, u vremenu mreža interesa i virtualnih poznanstava, “Živa krunica” gradi mreže molitve. Nitko nije sam: dok jedan moli radosna, drugi slavna, treći žalosna otajstva – svi zajedno mole za cijeli svijet.