Danas je sv. Maksimilijan Kolbe – mučenik vjere i ljubavi prema bližnjem koji je u logoru ušao u bunker gladi u zamjenu za tuđi život

Jedan Poljak logoraš u bloku u kojem se nalazio i Sv. Maksimilijan uspio je pobjeći. Za osvetu osuđeno je 10 drugih logoraša na strašnu smrt u bunkeru gladi. Jedan od njih je bio poljski podčasnik Franjo Gajowniczek, otac obitelji, koji je zavapio: “Jadna moja ženo, jadna moja djeco!” Iz redova postrojenih logoraša pred zapovjednika je izišao o. Kolbe i ponudio se u zamjenu mjesto nesretnoga oca obitelji. Zapovjednik ga je upitao: “Tko si ti?” “Katolički svećenik!” Zamjena je prihvaćena i o. Kolbe, mučenik vjere i ljubavi prema bližnjemu, pošao je s osuđenima u bunker gladi.

Autor: Vjerujem.hr
event 14.08.2025.
Photo: vojska-bezgresne.com

Dana 28. svibnja 1941. godine 320 zatvorenika iz zatvora Paviak odlazi u logor Auschwitz. Maksimilijan Kolbe katolički svećenik sada postaje broj 16.670. Maksimilijan je samo broj. Ostat će ovdje u strahotama Auschwitza 79 dana. Poljski Oswiecim željezničko je čvorište usred močvarne ravnice. Nacisti prisvajaju taj komad Poljske. Germaniziraju ime u Auschwitz i čine ga mjestom smrti. Godine 1942. tri kilometra od Auschwitza sagradit će se drugi koncentracijski logor: Auschwitz II, Birkenau. Ovdje je u plinskim komorama umrlo milijun i pol ljudi, žena i djece. «U koncetracijskom ste logoru iz kojeg se izlazi samo kroz dimnjak. Ako se komu to ne sviđa, neka se baci na bodljikavu žicu. Ovdje Židovi žive dvije sedmice, svećenici mjesec dana, a ostali tri mjeseca». U dvorištu logora sam esesovski komandant Palitsch ubio je svojim rukama više od 25.000 osoba.

Dana 15. lipnja 1941. godine Maksimilijan piše posljednje pismo napisano po uobičajenome logorskom obrascu svojoj dragoj majci. «Draga Mama, potkraj svibnja stigao sam vlakom u koncentracijski logor u Auschwitz.  Što se mene tiče, majko, sve je dobro. Ne brini se za mene i moje zdravlje. Dobri Bog je sveprisutan i s velikom ljubavlju misli na sve i svakoga. Bilo bi dobro da mi ne pišeš prije nego što dobiješ drugo moje pismo, jer ne znam koliko ću ovdje ostati. Ljubi te. Rajmund.»

Kolbe u Auschwitzu
Kolbe u Auschwitzu

Jedan od zatvorenika svjedoči:«Prisiljavali su nas prenositi leševe u krematorij. Prvi put sam vidio jednog mrtvaca. Bio je mlad. Imao je otvoren trbuh. Noge krvave. Ruke okrenute unatrag. A na licu trag bolne agonije. Nisam se uspio ni pomaknuti. Stražar je urlao. Tada sam čuo mirni glas oca Maksimilijana: ‘Hrabro brate, podignimo ga’. Uzeli smo ga, a on je nastavio: ‘Sveta Marijo, moli za nas!’ Odjednom sam se osjetio jakim. Kod krematorija vjetar je uzdizao smrdljivi dim. Drhtao sam. Izlazeći čuo sam kako Maksimilijan šapće: ‘Requiem aeternam dona eis Domine!’ I zatim: ‘Et Verbum caro factum est!”. Govorio je da treba imati jaku vjeru u pobjedu dobra. Rekao je: «Mržnja nije stvarateljska snaga. Samo ljubav stvara».

Maksimilijan Kolbe nije mrtav. Darovao je svoj život. Njegova je smrt pobjeda božanskog što postoji u čovjeku. Pobjeda nad egoizmom i nad mržnjom. Sveti Maksimilijan Kolbe nema groba. Vjetar Auschwitza raspršio je njegov pepeo pomiješan s pepelom milijuna drugih bezimenih žrtava mržnje. Nema groba na kojem bi bilo upisano njegovo ime. Cijeli njegov život nastavlja objavljivati: “Samo ljubav stvara”. Žrtvovati se tako spontano moguće je samo ako se srce za to priprema cijeli život. Slijedeći mjesta gdje je živio te pregledavajući arhive i dokumente pronađeno je da je bio  čovjek sličan nama. Smijao se, bio bolestan, bio tipograf, zidar i putnik. Bio je neustrašivi misionar, siromašan i radostan fratar poput Franje Asiškoga. Njegova tijela nema, ali njegov duh je ostao živjeti u pokretu koji je osnovao. Pokretu «Vojske Bezgrešne».

Izvor: vojska-bezgrešne.com

Pročitaj više

Dikasterij za nauk vjere objavio je doktrinalnu bilješku „Mater populi fidelis“ (Majka vjernog puka) o nekim marijanskim naslovima koji se odnose na Marijinu suradnju u djelu spasenja. Dokument, koji potpisuju prefekt kardinal Víctor Manuel Fernández i tajnik doktrinalne sekcije mons. Armando Matteo, papa Lav XIV. odobrio je 7. listopada.

“Svojim činom medicinske sestre i tehničari iskazali su jasan stav da za njih postoji samo jedna obveza, nadahnuta izvornom vjernošću medicinskomu pozivu i poslanju, a to je zaštita života i zdravlja, u ovome slučaju onoga najranjivijeg, života nerođenoga djeteta”, navodi se u očitovanju Zagrebačke nadbiskupije zdravstvenim djelatnicima u obrani života, koje prenosimo u cijelosti.

Budući da su vjerni mrtvi na putu čišćenja također članovi istog općinstva svetih, možemo im pomoći, između ostalog, stječući za njih oproste, da bi tako bili olakšani od vremenitih kazni za grijehe, navodi Katekizam Katoličke crkve.