Don Marin Batur: Vjernici ne bi smjeli moliti molitvu “U ime Isusovo” – nije korisna za duhovni život i može izazvati štetu

“Vjernici ne bi smjeli moliti ovakve molitve. Ne vidim ih korisnima za duhovni život, dapače mogu izazivati samo štetu. Kad je riječ o molitvama gdje se obraćamo zlim silama potrebno je rigorozno slijediti odredbe Crkve i tekstove koji su službeno odobreni, a ne ići za obrascima s interneta”, piše kancelar Zadarske nadbiskupije don Marin Batur na svojem Facebook profilu o molitvi za koju vjernici često pitaju smiju li je moliti. Objavu prenosimo u cijelosti.

Autor: Vjerujem.hr
event 14.08.2025.
Photo: don Marin Batur FB

Među vjerničkim pukom raširena je molitva „U ime Isusovo“ gdje se između ostaloga kaže; „uzimam vlast i vežem sve zle sile i snage u zraku…na onom svijetu; vežem sve demonske sile; zapovijedam svim silama i snagama zla da odstupe od nas…“

Pitamo se je li primjereno za vjernike laike moliti ovakve molitve. Rekao bih da ovakvi zazivi i oblici molitava nisu prikladni niti za svećenike, a kamo li za laike.

Smatram da se ovdje radi o vrsti molitve koja spada u područje gdje službenici Crkve moraju imati posebna dopuštenja. Kad Crkva definira egzorcizam kaže se u Katekizmu; „Kad Crkva javno i mjerodavno, u ime Isusa Krista, traži da neka osoba ili predmet budu zaštićeni od opsjednuća Zloga i oslobođeni od njegove vlasti, govori se o otklinjanju (egzorcizmu)“. Katekizam Katoličke Crkve i Zakonik kanonskog prava izričito navode da egzorcizam smije vršiti isključivo svećenik. Katekizam: „može izvršiti samo svećenik“, br. 1673. Zakonik: „neka ordinarij to dopuštenje podijeli samo prezbiteru“(svećeniku), kan.1172.

Kakav je sadržaj molitve „U ime Isusovo“?

Ova molitva pogađa samu bit egzorcizma: u ime Isusovo na zapovijedan način obraćati se zlim silama kako bi određene osobe i prostori bili zaštićene od Zla.

To znači činimo ono što spada u službe za koje se traži posebno dopuštenje od Crkve, tj. egzorcizam. Ne možemo kazati da ne vršimo egzorcizam kad „u ime Isusovo zapovijedamo demonima“.

Povezano na ovu temu spominju se i molitve „oslobođenja“ gdje pod krinkom drugačijih termina od egzorcizma zapravo vršimo egzorcizam. To je manipulacija s vjernicima i kršenje veoma jasnih pravila Crkve. Ne možemo nešto nazvati „molitvama za oslobođenje“, a onda nad ljudima u ime Isusovo izgovarati molitve s kojima se obraćamo zlim silama. Time se u opasnost najviše dovodi ljude koji su pogođeni različitim problemima.

Katekizam izričito navodi da je prije molitve egzorcizma „Važno osigurati se radi o prisutnosti Zloga a ne o bolesti čije liječenje spada pod medicinsku znanost“.

Kad ljudi imaju očitih izvanjskih poteškoća ne možemo sve tumačiti duhovnim problemom. Nisu egzorcizmi i takozvana „oslobođenja“ za bolesne, a osobito psihički bolesne ljude. Time varamo narod. Kad je netko pogođen bolešću hvata se za svaku slamku spasa i nade, lako je podložan iskorištavanju i manipulaciji.

Također, problem je i što se pojedini svećenici upuštaju u prakse protivne disciplini Crkve. Vjernici laici nisu pastiri te od klera očekuju mjerodavne stavove u pitanjima vjere. Nažalost, određene osobe ne postupaju u skladu s odredbama i duhom Katoličke Crkve i to je izvor brojnih zabuna i nejasnoća kod naroda Božjeg.

Zaključno:

Vjernici ne bi smjeli moliti ovakve molitve. Ne vidim ih korisnima za duhovni život, dapače mogu izazivati samo štetu. Kad je riječ o molitvama gdje se obraćamo zlim silama potrebno je rigorozno slijediti odredbe Crkve i tekstove koji su službeno odobreni, a ne ići za obrascima s interneta.

Izvor: don Marin Batur Facebook

Pročitaj više

Dikasterij za nauk vjere objavio je doktrinalnu bilješku „Mater populi fidelis“ (Majka vjernog puka) o nekim marijanskim naslovima koji se odnose na Marijinu suradnju u djelu spasenja. Dokument, koji potpisuju prefekt kardinal Víctor Manuel Fernández i tajnik doktrinalne sekcije mons. Armando Matteo, papa Lav XIV. odobrio je 7. listopada.

“Svojim činom medicinske sestre i tehničari iskazali su jasan stav da za njih postoji samo jedna obveza, nadahnuta izvornom vjernošću medicinskomu pozivu i poslanju, a to je zaštita života i zdravlja, u ovome slučaju onoga najranjivijeg, života nerođenoga djeteta”, navodi se u očitovanju Zagrebačke nadbiskupije zdravstvenim djelatnicima u obrani života, koje prenosimo u cijelosti.

Budući da su vjerni mrtvi na putu čišćenja također članovi istog općinstva svetih, možemo im pomoći, između ostalog, stječući za njih oproste, da bi tako bili olakšani od vremenitih kazni za grijehe, navodi Katekizam Katoličke crkve.