Duhovna šetnja na blagdan Duhova: Hoćemo li Duhu Svetome otvoriti srce i dopustiti da uđe u naše živote? I pokaže nam sve lažno, sve naše idole te kako iskreno moliti i graditi odnos s Bogom

Duhovni egolifting možemo primijetiti kod osoba koje ispunjavaju sve „vjerske kriterije“, oni koje drugi nazivaju „veliki vjernici“ zbog izvanjskog načina njihova života. Takvi će pohađati sve pobožnosti, biti u svim molitvenim zajednicama, ići na hodočašća i seminare, citirati Sveto pismo i svece, a pasti na prvom testu autentičnog kršćanstva. U govoru o Bogu bit će im važnije da se čuje njihov glas od toga da se proslavi Onaj o kome govore.

Autor: Diana Tikvić
event 08.06.2025.
Photo: Diana Tikvić

Egolifting, ili prevedeno na hrvatski, dizanje iz ega, poznat je pojam u svijetu fitnessa. To je podizanje veće težine utega nego što vježbač može pravilno i sigurno izvesti, najčešće zbog želje da impresionira druge ili samog sebe — na štetu forme, zdravlja i stvarne koristi za tijelo. Mnogi iskusni treneri i fizioterapeuti potvrdit će da je loša forma uzrokovana pretjeranim težinama jedan od najčešćih uzroka ozljeda u rekreativnom treningu. Ako i ne dođe do ozljede, sasvim sigurno neće doći ni do rezultata odnosno napretka koji vježbač očekuje.

Egolifting može biti način kompenzacije za osjećaj manje vrijednosti ili nesigurnosti. Težina postaje simbol snage koju osoba u nutrini možda ne osjeća.

E sad, kakve veze ima fitness dizanje iz ega s duhovnošću? U širem smislu, egolifting simbolizira svaku situaciju u kojoj odabiremo vanjštinu umjesto suštine, privid umjesto istine, pokazivanje umjesto autentičnosti. To je slika trenutka kada tražimo vrijednost u tuđem pogledu umjesto u vlastitoj nutrini, izgrađujemo fasadu, a zanemarujemo temelj.

On je kao maska koju osobe nose u stvarnom životu — izvana djeluju moćno i impresivno, a iznutra često skrivaju nesigurnost, prazninu, propuštenu priliku za istinski rast. U svijetu društvenih mreža sve češće odabiremo pokazivati svoje uspjehe, statuse ili slike koje izazivaju divljenje, a zanemarujemo temelj: graditi autentične odnose sa svojim bližnjima. Na kraju, imamo li stvarnu korist od divljenja publike ako znamo da iza tog privida stoji život koji, da smo mogli birati, nikad ne bismo odabrali? I da je taj život, ružičasto obojan izvana, iznutra sivilo za koje smo možda i sami odgovorni?

Duhovni egolifting, s druge strane, možemo primijetiti kod osoba koje ispunjavaju sve „vjerske kriterije“, oni koje drugi nazivaju „veliki vjernici“ zbog izvanjskog načina njihova života. Takvi će pohađati sve pobožnosti, biti u svim molitvenim zajednicama, ići na hodočašća i seminare, citirati Sveto pismo i svece, a pasti na prvom testu autentičnog kršćanstva. U govoru o Bogu bit će im važnije da se čuje njihov glas od toga da se proslavi Onaj o kome govore.

Apostoli su čekali Branitelja kojega im je Isus obećao, u molitvi, ali i u strahu i neizvjesnosti. Nemaju plan, ne znaju što ih čeka. Nemaju ni hrabrosti. Dolaskom Duha Svetoga sve se mijenja. Najprije u njihovim srcima, a onda i u njihovim životima. Nije im dana moć nad drugima da bi njima zavladali, dana im je snaga i hrabrost svjedočiti istinu o sebi i Bogu. Duh Sveti pretvorio je njihove slabosti u jakost, jer su mu otvorili srce. Uvijek me snažno dira ona Pavlova da „Duh potpomaže našu nemoć. Doista ne znamo što da molimo kako valja, ali se sâm Duh za nas zauzima neizrecivim uzdasima“ (Rim 8, 26). Puno toga ne znamo i ne možemo. Ali postoji Onaj koji zna i može – u nama.

Hoćemo li mu otvoriti svoje srce i dopustiti da uđe u naše živote? Da nam pokaže sve što je lažno, sve od čega smo napravili idole i nauči nas kako iskreno moliti i graditi odnos s Bogom…

Današnji je blagdan poziv da se otvorimo djelovanju Duha Svetoga u našim životima. Da ne tražimo potvrdu u divljenju drugih gradeći lažnu sliku o sebi nego tražimo svim srcem Onoga koji daje mir, sigurnost, blagost, ljubav. I snagu – onu koja ne treba biti viđena da bi bila stvarna. Koja ne traži pozornice i spektakle, već mijenja svijet iznutra.

Neka Duh Sveti siđe danas i na nas, kao onda na apostole. Neka nas ispuni svojom ljubavlju i darovima, da već na zemlji možemo živjeti predokus raja i jedni drugima biti potpora na zajedničkom putu u vječno zajedništvo s Njim.

Pročitaj više

Za dobivanje potpunih oprosta, Crkva je postavila neke uvjete. Tri su glavna odnosno uobičajena uvjeta: sakramentalna ispovijed, sveta pričest, molitva na nakanu Svetog Oca, da izvršimo propisano djelo, uz koje je vezan potpuni oprost (djelo pobožnosti, djelo milosrđa ili djelo pokore; propisano djelo je vezano uz pobožni posjet crkvi ili oratoriju za vrijeme kojega se izmoli npr. Očenaš i Vjerovanje, ukoliko se drukčije ne propiše) te da nismo neuredno navezani na nijedan, pa ni laki grijeh.

Porcijunkula je drugi naziv za malu crkvicu Gospe od Anđela koja je oko dva km udaljena od središta Asiza. Za nju se kaže da je kolijevka franjevačkog reda. Za redovnika franjevca, od svih ostalih franjevačkih mjesta, ona je najznačajnija. Zašto? Tu je crkvicu Franjo popravljao; u njoj je čuo evanđelje koje ga je radikalno promijenilo;…

Već više od desetljeća moguće je zakonski zanijekati biološku stvarnost i legalizirati osobnu istinu. Kao da tek sada shvaćamo što smo dopustili – zakon je na taj način afirmirao ideju da osoba može biti zarobljena u krivom tijelu. Ali kako si se našao u krivome tijelu? I tko je Taj koji bi ti ga greškom dodijelio?