Kako je mističarka Valtorta vidjela uksrsnuće – sve sile svemira, cvijeće, trava, ptice dive se i  časte Moćnoga u moru njegova vlastitog svjetla i  svjetla sunčanog

„U vrtu vlada potpuna tišina i blistanje rose. Nad njim nebo koje postaje poput sve svjetlijega safira nakon sto je  izgubilo svoju plavo-crnu boju, načičkano zvijezdama, koje  je svu noć bdjelo nad svijetom. Zora gura od istoka prema  zapadu one još tamne predjele, kao sto čini voda u vrijeme  plime, koja sve vise napreduje i…

Autor: Vjerujem.hr
event 21.04.2025.
Photo: Freepik

„U vrtu vlada potpuna tišina i blistanje rose. Nad njim nebo koje postaje poput sve svjetlijega safira nakon sto je  izgubilo svoju plavo-crnu boju, načičkano zvijezdama, koje  je svu noć bdjelo nad svijetom. Zora gura od istoka prema  zapadu one još tamne predjele, kao sto čini voda u vrijeme  plime, koja sve vise napreduje i prekriva tamnu obalu  zamjenjući sivo-crnu boju žala i grebena s plavetnilom  morske vode. Poneka zvjezdica još ne želi umrijeti te sve slabije  žmirka ispod poplave bijelo-plavkastog svjetla zore, mliječne boje s nijansom sive, poput lišća pospanih maslina  sto prave vijenac tome nedalekom brežuljku. A zatim  utone potopljena od poplave zore kao zemlja sto je preplavi  voda. I tako je jedna manje… Zatim opet jedna manje…  još jedna, i još jedna. Nebo gubi svoja stada zvijezda“, započinje svoju viziju uskrsnuća mističarka Marija Valtorta u svojoj knjizi „Evanđelje kako mi je bilo objavljeno“.

„Jedino tamo na krajnjem zapadu ostaju tri, potom dvije, zatim jedna da gledaju to svakodnevno čudo: svitanje zore.  I evo, kad jedna ružičasta nit povuče crtu po tirkiznoj  svili istočnog neba, prođe dah vjetra preko lisnatih krošanja  i preko trave i kaže: ‘Probudite se! Dan je svanuo’. Ali  ne probudi nego samo krošnje i travu, koje drhtnu pod  svojim rosnim dijamantima koji tiho padajući zašušte uz  lomljenje zvuka kao na harfi. Još se ne bude ptice u gustom granju vrlo visokog  čempresa, koji kao da poput gospodara vlada u svom  kraljevstvu, niti u zamršenom spletu lovorove ograde koja štiti od vjetra sa zapada“, opisuje Valtorta svoju viziju uoči Kristova uskrsnuća, u kojoj je vidjela i stražare koji su čuvali Isusov grob.

„Stražari mrzovoljni, promrzli, pospani, u raznim položajima  čuvaju grob čija su kamena vrata bila učvršćena na svom rubu debelim slojem žbuke kao nekim pojačanjem. Na zagasito bijeloj boji žbuke ističu se široke rozete crvenog voska hramskog  pečata utisnute s drugima izravno u nedavno napravljenu žbuku.  Mora da su stražari noću palili nešto vatre jer na tlu ima  pepela i nedogorjelih ugaraka. Mora da su igrali i jeli jer još  ima razbacanih ostataka jela i malenih očišćenih kosti koje su  sigurno poslužile za neku igru, kao sto je nas domino ili naša  dječja igra na kuglice i rupice, sto su je igrali na primitivnom  poput šahovske ploče igraćem polju zacrtanom na stazi. Onda  su se umorili i sve napustili i potražili položaje vise iii manje  udobne za spavanje ili za bdijenje“, opisuje ih Valtorta, dodajući kako se „na vedrom istočnom nebu, na koje se sasvim ružičasti  predjel sve vise proteže, a na kome uostalom još nema sunčane  zrake, pokazuje se, dolazeći iz nepoznatih dubina, veoma  svijetao meteor koji silazi poput ognjene Iopte nepodnošljiva  sjaja, a slijedi ga blistajući trag, koji možda nije drugo do  sjećanje na njegov sjaj u mrežici našeg oka“ te se „spušta veoma  brzo k zemlji sireći svjetlost tako intenzivnu, čarobnu, zastrašujuću u njenoj ljepoti, da se zorina ružičasta svjetlost poništava,  jer je nadmašuje ta usijana bjelina“.

„Stražari podignu glave zapanjeni, i zato sto sa svjetlošću  dođe i ori se snažno, skladno, svečano, gromoglasno brujanje  koje ispunja sav svemir. Dolazi iz rajskih dubina. To je aleluja,  anđeoski Slava, koji prati Kristov Duh koji se vraća u njegovo slavno tijelo. Meteor se sruči na kamen koji je uzalud zatvarao grob, istrgne ga, baci na zemlju, kao gromom osinu strahom i  praskom straže postavljene za tamničare Gospodara svemira,  prouzročivši svojim povratkom na zemlju novi potres kao sto  je to učinio kad je ovaj Gospodinov Duh bio pobjegao sa  Zemlje. Uđe u mračan grob koji se sav rasvijetli njegovom  neopisivom svjetlošću. I dok svjetlost nepomična lebdi u  zraku, Duh se ponovno izlije u tijelo koje je nepomično u mrtvačkim povojima“, opisuje ona trenutak uskrsnuća, dodajući kako se sve to događa „ne u jednoj minuti, nego u djeliću minute, tako  je bilo brzo pojavljivanje, spuštanje, ulazak i iščeznuće  Božjega Svjetla“.

„Hoću! Ta naredba božanskoga Duha svome hladnome tijelu nema zvuka. Izrekla ju je bit nepomičnoj materiji. Ali ljudsko uho ne zamijeti ni jedne riječi. Tijelo primi naredbu i posluša je s dubokim dahom… Ništa drugo kroz nekoliko minuta. Ispod ubrusa i sindona slavno se tijelo sredi u vječnu  ljepotu, probudi se od smrtnoga sna, vrati se iz »ničega« u kome je bilo, živi nakon sto je bilo mrtvo. Sigurno, srce  se probudi i izvede prvi kucaj, potjera po žilama preostalu  zgrušanu krv i odmah je stvori potpunu mjeru u ispražnjenim arterijama, u nepomičnim plućima, u potamnjelom  mozgu, te opet unosi toplinu, zdravlje, snagu, misao. Još jedan tren i evo naglog pokreta ispod teškog  sindona. Tako nagloga, da od trena kad pomakne sigurno prekrižene ruke pa do časa kad se pojavi na nogama,  impozantan, presjajan u svojoj haljini od nematerijalne  materije, nadnaravno lijep i veličanstven, u dostojanstvu  koje ga mijenja i uzdiže iako dopusta prepoznati ga, oko  jedva na vrijeme uhvati te prijelaze“, opisuje Valtorta detalje u kojima se nalazi i tzv. sindon ili tkanina koja je pokrivala Kristovo tijelo.

„I sada mu se divi, tako različitom od onoga kakva se pamet sjeća, urednome, bez rana i krvi , nego sasvim  sjajnom od svjetla sto u mlazovima izbija iz pet rana i izvire  iz svake pore njegove kože. Kad učini prvi korak, tada je stvarno “Svjetlost” koja  je uzela tijelo . Jer kad se kreće, zrake što izbijaju iz ruku  i nogu prave mu aureolu od snopova svjetla, od glave koja  je okružena svijetlim vijencem sto ga čine bezbrojne malene rane prouzročene od trnove krune, iz kojih vise ne izlazi krv, nego samo sjaj, do ruba haljine, a kad raširi ruke koje su mu prekrižene na prsima, otkrije područje veoma žive  svjetlosti koja probija kroz haljinu i čini da je u visini srca sjajna kao sunce. Stvarno »Svjetlost« koja je uzela tijelo“, piše ona, dodajući kako to nije „siromašna svjetlost zemlje, siromašna svjetlost zvijezda, siromašna svjetlost sunca, nego svjetlost Božja“.

„Sav rajski sjaj  koji se skuplja u samo jedno biće i dariva mu svoju nepojmljivu azurnu boju za zjenice, ognjeno zlatnu boju za kosu , svoju  anđeosku bjelinu za haljinu i za boju lica; i sve ono sto je ljudskom riječi neopisiv izvanredni far presvetoga Trojstva, koje  svojo, žarkom moći zasjenjuje svaki rajski oganj i upija ga u sebe da ga iznova rodi svakoga trena vječnoga vremena, srce  neba koje privlači i razlijeva svoju krv, nebrojene kapi svoje bestjelesne krvi ; blaženici, anđeli, sve sto sačinjava raj; ljubav Božja, ljubav prema Bogu, sve je to Svjetlost koja je uskrsli  Krist, koja ga oblikuje“, opisuje svoju viziju Valtorta, dodajući kako „kad se pomakne dolazeći prema ulazu i kad oko može vidjeti  još nešto a ne samo njegov sjaj, ukažu mi se dva svjetla,  predivna ali slična zvijezdama u odnosu na sunce, jedno s ove  a drugo s one strane vrata, ničice u klanjanju svome Bogu koji  prolazi obavijen svojim svjetlom, usrećujući svojim osmijehom i izlazi napuštajući grobnu spilju i ponovno hodi po zemlji, koja se uzbuđuje od radosti i sva blista u svojoj rosi, u bojama trave  i ruža, u bezbrojnim cvjetićima jabuka koji se nekim čudom  otvaraju s prvim suncem koje ih cjeliva i na vječnom Suncu koje  ispod njih prolazi“.

„Stražari su tu, onesviješteni… Pokvarene čovjekove sile ne vide Boga. Dok čiste sile svemira: cvijeće, trava , ptice dive se i  časte Moćnoga u moru njegova vlastitog svjetla i u nimbusu  svjetla sunčanog. Njegov osmijeh, njegov pogled koji miluje cvijeće, granje, koji se diže prema vedrom nebu, povećava ljepotu  svemu. I milijuni latica koje prave cvjetnu pjenu nad  glavom Pobjednika mekše su i mirisnije od svilene ruže. Življi su i dijamanti rose. Modrije je i nebo koje odražava  njegove blistave oči, veselije i sunce koje daje radostan  izgled jednom oblačiću sto ga nosi tihi vjetar, koji dolazi da poljubi svoga Kralja s mirisima sto ih je ugrabio  vrtovima i milovanjem svilenih latica. Isus podigne ruku i blagoslovi. A potom, dok ptice jače pjevaju i vjetar mirise, iščezava mom pogledu, ostavljajući me u radosti koja briše i najbljeđe sjećanje na tugu i bol i na nesigurnost za sutra“, piše ova popularna mističarka u svojoj viziji uskrsnuća.

Pročitaj više

Sv. Brigita bila je dvorska dama, prijateljica i savjetnica trojice papa, mnogih svećenika, teologa, kraljeva i kraljica, bila je mirotvorka, hodočasnica, mističarka, vizionarka, autorica mističnih Objava, franjevačka trećorednica i cistercistkinja. Objave svete Brigite književno su i mistično remek-djelo, a pisane su latinskim jezikom te živim, slikovitim i dramatskim stilom. Suzaštitnica je Europe.

Devetnicu sv. Šarbelu završavamo jednom od njegovih propovijedi iz knjige “Ljubav je blistava svjetlost” u nakladi “Kyriosa”. Sutra je blagdan sv. Šarbela.

Sv. Ignacije Lojolski odličan je svetac za naše zaposlene i aktivnostima prenatrpane živote. Prvim svojim sljedbenicima je sv. Ignacije preporučio da nikad ne propuštaju vježbi zvanu Egzamen (Ispit savjesti – introspektivnu molitvu na kraju dana). Njime prepoznaješ pokrete Božjeg Duha nasuprot drugim pokretima i daješ mu prostora da te pomogne, izgrađuje, osnaži, vodi…