Pjesma “Volim piti i ljubiti” je kavanska pjesma i nije bila prikladna za sprovod, objasnio je vlč. Damir Ocvirk u HKR-ovoj emisiji “Halo, velečasni”

Ako je pokojniku bila draga pjesma “Volim piti i ljubiti”, onda se to moglo u klapskoj izvedbi izvesti na karminama koje organizira obitelj. I tako se kao obitelj i prijatelji oprostiti od pokojnika. Ne treba stavljati u kontekst liturgijskoga slavlja ono što ne pripada bogoslužju Crkve.

Autor: Vjerujem.hr
event 17.05.2025.
Photo: YouTube

Pjesma “Volim piti i ljubiti” koja je s nedavnog sprovoda u Rogoznici preplavila društvene mreže, izazvala je i mnoge rasprave o tome je li uopće primjereno takvu pjesmu pjevati u sklopu sprovodnog obreda. Bilo je i svećenika koji su javno reagirali na svojim profilima na društvenim mrežama, čak navodeći kako je svećenik koji je vodio sprovod trebao napustiti taj sprovodni obred.

U emisiji “Halo, velečasni” Hrvatskog katoličkog radija na to je pitanje odgovorio je vlč. Damir Ocvirk

“Uz sve poštovanje prema obitelji pokojnika i prema pokojniku, uloga svećenika je da poučava Božji narod što je prikladno za bogoslužne čine, a što nije. Isto tako, bilo bi lijepo kad bi ožalošćena obitelj kad dolazi prijavljivati sprovod sa svojim župnikom ili svećenikom dogovorila tijek obreda, slavlja i onoga što će se na slavlju govoriti ili što će se pjevati. Tako da svećenik zna i da može sugerirati i uputiti ožalošćenu obitelj što je prikladno, a što nije prikladno za slavlje sprovoda. Ova pjesma ne samo da nije prikladna za bogoslužje sprovoda, nego općenito nije prikladna niti za groblje. To je kavanska pjesma i njoj je mjesto u kavani, a ne na groblju”, rekao je vlč. Damir Ocvirk.
“Postoje načini na koje se možemo oprostiti od naših pokojnika, a to su komemoracije u nekom svjetovnom prostoru, u kući pokojnika ili karmine koje se često organiziraju nakon sprovoda i tamo se može izreći i zapjevati nešto što je pokojniku bilo posebno drago. Ako je pokojniku bila draga pjesma “Volim piti i ljubiti”, onda se to moglo u klapskoj izvedbi izvesti na karminama koje organizira obitelj. I tako se kao obitelj i prijatelji oprostiti od pokojnika. Ne treba stavljati u kontekst liturgijskoga slavlja ono što ne pripada bogoslužju Crkve”, rekao je vlč. Ocvirk, dodajući kako je “temelj sprovoda navijestiti uskrsnuće, a ne samo komemorirati nečiju smrt, odnosno nečiji život”.
“Glazbeni izričaj sprovodnih obreda treba biti upravo to – molitva Gospodinu da pokojniku oprosti grijehe, ako su koji na njemu još ostali i da se navijesti nada u uskrsnuće”, rekao je vlč. Ocvirk, a na upit treba li svećenik napustiti sprovod u takvom slučaju kazao je da ako je pjesma bila na kraju obreda te ako je svećenik izmolio potrebne molitve koje je trebao izmoliti, može se nakloniti prema pokojniku i pozdraviti obitelj i napustiti sprovod.

“Treba jako paziti da se naše bogoslužje ne oblikuje po kriteriju svijeta, da ovaj svijet postane sve više Božji, a ne da bogoslužje postane što više svjetovno”, poručio je vlč. Ocvirk.

Izvor: hkm.hr

Pročitaj više

Mi se ne okupljamo ovdje da bismo slavili propale ideologije, niti da bismo proklinjali počinitelje ovih zločina. Mi njegujemo spomen da ušutkane žrtve ne ostanu nijeme i da im bude vraćeno ljudsko dostojanstvo; mi se spominjemo žrtava da zlo i laž ne bi prevladali i da krvnici i oni koji ih brane ne uživaju u miru misleći da su nedodirljivi.

Elon Musk primjer je čovjeka koji je izgubio svaku mjeru. On koji svim silama želi produžiti vlastiti život – propušta jedini način na koji to zaista možeš učiniti: živeći ga za drugo biće.
Zato ako zažive tvornice ljudi budućnosti, naš je najveći zadatak zaštititi “organsko” roditeljstvo. A naš najveći čin otpora je donijeti dijete na svijet iz predanja. Iz čežnje da se daruje, a ne posjeduje.
To je kad trudnoća nije devet mjeseci nelagode, nego devet mjeseci zajedništva. Kada znaš da svako srce koje ti kuca pod rebrima – nije tvoja imovina, nego poslanje. To je kad muškarac nije korisnik maternice, nego čuvar svetog prostora.

Hrvatski biskupi pozivaju se na pravopisne odredbe u pisanju osobnih imena svjetovnih i duhovnih uglednika te povijesnih osoba, koje se prilagođuju hrvatskom jeziku. Beogradski nadbiskup odlučio da će katolici u Srbiji papu zvati – Leon XIV.