Pjesma “Volim piti i ljubiti” je kavanska pjesma i nije bila prikladna za sprovod, objasnio je vlč. Damir Ocvirk u HKR-ovoj emisiji “Halo, velečasni”

Ako je pokojniku bila draga pjesma “Volim piti i ljubiti”, onda se to moglo u klapskoj izvedbi izvesti na karminama koje organizira obitelj. I tako se kao obitelj i prijatelji oprostiti od pokojnika. Ne treba stavljati u kontekst liturgijskoga slavlja ono što ne pripada bogoslužju Crkve.

Autor: Vjerujem.hr
event 17.05.2025.
Photo: YouTube

Pjesma “Volim piti i ljubiti” koja je s nedavnog sprovoda u Rogoznici preplavila društvene mreže, izazvala je i mnoge rasprave o tome je li uopće primjereno takvu pjesmu pjevati u sklopu sprovodnog obreda. Bilo je i svećenika koji su javno reagirali na svojim profilima na društvenim mrežama, čak navodeći kako je svećenik koji je vodio sprovod trebao napustiti taj sprovodni obred.

U emisiji “Halo, velečasni” Hrvatskog katoličkog radija na to je pitanje odgovorio je vlč. Damir Ocvirk

“Uz sve poštovanje prema obitelji pokojnika i prema pokojniku, uloga svećenika je da poučava Božji narod što je prikladno za bogoslužne čine, a što nije. Isto tako, bilo bi lijepo kad bi ožalošćena obitelj kad dolazi prijavljivati sprovod sa svojim župnikom ili svećenikom dogovorila tijek obreda, slavlja i onoga što će se na slavlju govoriti ili što će se pjevati. Tako da svećenik zna i da može sugerirati i uputiti ožalošćenu obitelj što je prikladno, a što nije prikladno za slavlje sprovoda. Ova pjesma ne samo da nije prikladna za bogoslužje sprovoda, nego općenito nije prikladna niti za groblje. To je kavanska pjesma i njoj je mjesto u kavani, a ne na groblju”, rekao je vlč. Damir Ocvirk.
“Postoje načini na koje se možemo oprostiti od naših pokojnika, a to su komemoracije u nekom svjetovnom prostoru, u kući pokojnika ili karmine koje se često organiziraju nakon sprovoda i tamo se može izreći i zapjevati nešto što je pokojniku bilo posebno drago. Ako je pokojniku bila draga pjesma “Volim piti i ljubiti”, onda se to moglo u klapskoj izvedbi izvesti na karminama koje organizira obitelj. I tako se kao obitelj i prijatelji oprostiti od pokojnika. Ne treba stavljati u kontekst liturgijskoga slavlja ono što ne pripada bogoslužju Crkve”, rekao je vlč. Ocvirk, dodajući kako je “temelj sprovoda navijestiti uskrsnuće, a ne samo komemorirati nečiju smrt, odnosno nečiji život”.
“Glazbeni izričaj sprovodnih obreda treba biti upravo to – molitva Gospodinu da pokojniku oprosti grijehe, ako su koji na njemu još ostali i da se navijesti nada u uskrsnuće”, rekao je vlč. Ocvirk, a na upit treba li svećenik napustiti sprovod u takvom slučaju kazao je da ako je pjesma bila na kraju obreda te ako je svećenik izmolio potrebne molitve koje je trebao izmoliti, može se nakloniti prema pokojniku i pozdraviti obitelj i napustiti sprovod.

“Treba jako paziti da se naše bogoslužje ne oblikuje po kriteriju svijeta, da ovaj svijet postane sve više Božji, a ne da bogoslužje postane što više svjetovno”, poručio je vlč. Ocvirk.

Izvor: hkm.hr

Pročitaj više

„Osjećala sam toliku povezanost, baš kao da imam najboljeg prijatelja i kako sam se krenula moliti tako je sve krenulo i nabolje i evo, meni su nalazi danas dobri nakon što sam ozdravila nakon transplantacije”, kazala je Laura Majjić novinaru RTL-a Mariju Juriču.

Autorica ovog izdanja na kojem je prikazan portret pape Franje zagrebačka je dizajnerica Alenka Lalić. Naklada marke nominalne vrijednosti označene slovnom oznakom B iznosi 35.000 primjeraka i otisnuta je u arčićima od 10 maraka.

“Pobačaj nije sloboda, pobačaj nije izbor, a čak nije ni pravo. Pitanje pobačaja nije pitanje politike ili neke ideologije, to je pitanje istine. Svako dijete koje je začeto od prvog trenutka začeća, ono je živo biće, ono je Božje dijete, koje je stvoreno na sliku Božju”, piše fra Marin Mikulić, župni vikar u Međugorju, na svojem Facebooku, a njegovu objavu prenosimo u cijelosti.