Višnjin kutak: Nenadmašni zubovac iz Hildegardine biljne ljekarne

Kad bi među ljekovitim biljem bilo natjecanja, onda teško da bi zubovac itko nadmašio. Poput galganta, on djeluje na cijelu paletu bolesti, a jako je važan i za održavanje zdravlja

Autor: Višnja Bartolović
event 02.03.2025.
Photo: Josip Regovic/Pixsell

Za dušu

Donosim Vam još jednu poticajnu molitvu iz Hildegardine „Knjige o životnim zaslugama“ (Liber meritorum operum):

„Oče, tvoje dijete vapi k Tebi! Tvoje su namjere sa mnom dobre,

prepoznajem te kao svog Boga.

Pijem rosu tvog blagoslova i smiješim ti se skrušena srca.

Uz suze radujem se Tebi i dovikujem ti:

Bože, priteci mi u pomoć!

Zvukovima harfe mi anđeli odgovaraju,

oni te slave kad te zazivam.

Ti si hrana mog života,

jer sam te molila da me osnažiš.

Darovao si mi što sam te tražila.“ (LVM IV, str. 187)

Za tijelo

Zubovac

Kad bi među ljekovitim biljem bilo natjecanja, onda teško da bi zubovac (lat. Anacyclus Pyrethrum DC) itko nadmašio. Poput galganta, on djeluje na cijelu paletu bolesti, a jako je važan i za održavanje zdravlja.

Sv. Hildegarda piše:

„Za zdravog je čovjeka dobro jesti zubovac, jer u organizmu smanjuje trulež, povećava dobru krv i daje bistar um. Bolesnom čovjeku, koji je fizički gotovo propao, vratit će snagu. Zubovac omogućuje da se sva hrana u čovjeku do kraja probavi; daje dobru probavu ako se marljivo jede, jer zbog svoje dobre kaloričnosti svaku hranu razgrađuje.

Bilo da se jede osušen ili kuha u jelima, zubovac je koristan i dobar i zdravima i bolesnima. On od čovjeka tjera postojeće bolesti i sprječava nove.“

Zbog navedene Hildegardine spoznaje, liječnici koji primjenjuju Hildegardinu medicinu zubovac propisuju kod sljedećih bolesti:

– bolesti metabolizma, za razgradnju metaboličkih toksina i detoksikaciju organizma

– slabokrvnosti

– šećerne bolesti

– za jačanje mentalnih funkcija

– oporavak bolesnika i teških bolesnika

– dispepsije i za regulaciju probave

– sprječavanje infekcija i jačanje imuniteta

– sluzavosti

– hunjavice, nadraženosti i upale sinusa

– bronhitisa

– tegoba s porebricom

– infekcija, viroze, gripe i povišene tjelesne temperature

– lošeg vida i sive mrene.

Bolesni bi trebali uzimati 2 do 4 puta dnevno 1-2 vrška noža zubovca u prahu, 5 do 14 dana. Pokazalo se djelotvornim dodati zubovac u vrući čaj od komorača ili biljni čaj, eventualno zajedno s galgantom u prahu radi jačanja imuniteta.

Zdravi uzimaju 1 do 2 x dnevno jedan vršak noža radi očuvanja zdravlja.

Manjoj djeci se može dati pola vrška noža 1 x dnevno za očuvanje zdravlja, a isto toliko 2 do 3 x dnevno u slučaju bolesti.

Prah se može posipati po svakom gotovom jelu ili kuhati u umacima, juhama i jelima od pira.

Dr. Strehlow daje još sljedeću preporuku:

„Sve infekcije započinju u istima uništenjem mikrobioma usne šupljine. Bakterije iz usta mogu prodrijeti u krv, te ući u mozak, srce i sve druge organe. Stanje mikrobioma u ustima neodvojivo je povezano s mikrobiomom crijeva, koja su zadužena za imunitet. Zubovac ne samo da ima antibakterijska svojstva, nego i antivirusna i protuupalna, čisti usnu šupljinu i iz nje uklanja toksine te sprječava gotovo sve infekcije zbog svojih vrlo djelotvornih sastojaka.“ Iz newslettera „St. Hildegard letter 106-March 2020“.

Za navedenu dezinfekciju usne šupljine 2 vrška noža zubovca u prahu prožvakati u ustima, ostaviti da kratko djeluje i tek onda progutati.

Okus zubovca najprije je neutralan, a potom malo ljutkast zbog paprene smole iz koje je izoliran i alkaloid piretrin. Osim toga sadrži eterična ulja i otprilike 33 – 40 % polisaharida inulina koji potiče imunitet.

(Prof. Višnja Bartolović prevoditeljica je knjige “Hildegarda i hrana kao lijek” u nakladi “Verbuma” te svojim savjetima po načelima sv. Hildegarde pomaže ljudima u održavanju dobrog tjelesnog, mentalnog i duhovnog zdravlja.)

Pročitaj više

PRENOSIMO

Što vjera čini od poteškoća? Pretvara ih u kušnje. Potom se nosi s kušnjama. Poteškoće preobražene u kušnje od životne težine i nepravde postaju prigodom za rast i približavanje Bogu. Preobrazba kušnji u prigode za dobrotu je aktivni rad vjernika na životnima poteškoćama. Vjernik tako bistri svoj pogled na svijet, Boga, druge i sebe samoga. Otkriva tko je i kakav je on sam. Otkriva Božju blizinu i njegovu snagu. Što je Isus učinio sa svojim križem kojega je, usput rečeno, stvorio ljudski um i koga su napravile ljudske ruke, a koji nije spušten s neba? Uzeo ga je na sebe i pretvorio u otkupiteljsko djelo. Vjernik iz toga uči kako i on može svoje poteškoće pretvoriti u prigodu za dobro.

Umjesto samih slika, nju zanima ono što slika obećava. Uzbuđuje ju atmosfera, ton glasa, pogled i napetost iščekivanja. I više od svega, osjećaj da je žena s kojom se poistovjećuje u toj priči stvarno željena. Njezin je put do uzbuđenja zbog toga u pravilu dulji, ali i dublji. Ona i u erotici prije svega traži odnos, a odnosa bilo koje vrste u stvarnosti je sve manje.

Svetac je doznao da su mu oca u Lisabonu optužili da je ubio jednoga čovjeka. Preselio se odmah čudesno u Lisabon i pozvao nazočne suce da dođu do groba ubijenoga. Nad grobom je Ante upitao da javno kaže tko ga je ubio. Grob se otvorio, mrtvac je izašao i kazao da ga nije ubio Antin otac već drugi, pa se vratio u grob i grob se zatvorio.