Misli sv. pape Ivana Pavla II. za svaki dan – 11. studenoga

I mir je plod ljubavi: onaj nutarnji mir što ga umorni čovjek traži u dubini svojega bića. Onaj mir, koji je potreban čovječanstvu, ljudskoj zajednici naroda, pucima, kontinentima te za kojim svi oni redom strepeći tragaju u nadi da će ga pronaći.

Autor: Darko Pavičić
event 20.12.2024.

Odnos kršćanina prema filozofiji stoga zahtijeva korjenitu prosudbu. U Novom zavjetu, poglavito u poslanicama sv. Pavla, jasno stoji: „mudrost ovoga svijeta“ suprotstavlja se mudrosti koju je Bog očitovao u Isusu Kristu (…) Naime, istinski čvor koji izaziva cijelu filozofiju jest smrt Isusa Krista na križu. Tu je svaki pokušaj svođenja Očeva spasenjskog nauma na čistu ljudsku logiku osuđen na propast. „Gdje je mudrac? Gdje je književnik? Gdje je istaživač ovoga svijeta?“, uporno pita Apostol (1 Kor 1,20). Za ovo što Bog kani ostvariti nije više dostatna samo mudrost razborita čovjeka, nego se zahtijeva odlučan korak da bi se obuhvatila potpuno nova stvar: „Nego lude svijeta izabra Bog da posrami mudre (…) i neplemenite svijeta i prezrene izabra Bog, i ono što nije, da uništi ono što jest“ (1 Kor 1,27-28). (FR)

+ Molimo za mir: neka nam ga Gospodin dodijeli što prije, prosvjetljujući odgovorne tako da hitro napuste svaki drugi put, koji je nedostojan čovjeka.

Iz knjige „Misli sv. pape Ivana Pavla II. za svaki dan u godini“: https://www.veritas.hr/proizvod/misli-sv-pape-ivana-pavla-ii-za-svaki-dan-u-godini/

Pročitaj više

Pojam „kulturološko kršćanstvo“ znači – voljeti plodove, ali prezirati korijen. Slušati božićne pjesme, diviti se zvonima i katedralama, a istodobno ne slušati Riječ Božju zapisanu na stranicama Evanđelja. Biti poput smokve koju je Isus prokleo – imala je lišće, ali nije imala ploda.

Razlika između domoljuba i koristoljuba je u tome što prvi poznaje zahvalnost, a drugi ne može voljeti ništa što mu ne koristi. Nalik djetetu koje roditelje grli samo kad mu daju novac, a prezre ih kad mu kažu ne. Domoljub osjeća duboku zahvalnost za slobodu koju su za njega drugi izborili. Za ljepote koje je baštinio i za jezik na kojem sanja. Iz te zahvalnosti raste osjećaj odgovornosti i spremnost na žrtvu. Da vrati što je primio, pa i više od toga.

Novi zavjet gotovo uopće ne govori o posljednjim danima Isusove majke, Blažene Djevice Marije, pa se o Marijinu kraju života i smrti govori uglavnom kroz vizije pojedinih kršćanskih mistika, poput Anne Katharine Emmerich, katoličke blaženice, čije su vizije objavljene u knjizi „Život Blažene Djevice Marije“, koja je dobila crkveni imprimatur, a na hrvatskom ju je otisnula „Naklada sv. Antuna“ iz Zagreba.