Znate li što znači “okrenuti drugi obraz” u Novom zavjetu?

Što, zapravo, znači „okrenuti drugi obraz“ kako Isus nalaže u Lukinu evanđelju, tumači američki biskup Robert Barron

Autor: Darko Pavičić
event 20.12.2024.
Ilustracija: Pixabay

“U svojoj pouci o nenasilju Isus nam daje izlaz i to ćemo shvatiti ako pozorno pogledamo poznati primjer koji on koristi: “Onomu tko te udari po jednom obrazu pruži i drugi” (Lk 6,29). U društvu toga vremena lijeva se ruka nikada nije koristila ni za kakav oblik društvenoga uzajamnog djelovanja budući da se držala nečistom. Dakle, ako te netko udari po desnomu obrazu, udara te vanjskom stranom dlana, a to je bio način na koji bi se udaralo roba ili dijete ili društveno inferiorna. U suočavanju s ovom vrstom nasilja Isus ne preporučuje ni uzvraćanje udarca ni bježanje nego neuzmicanje. Okrenuti drugi obraz znači spriječiti ga da te opet udari na isti način. To ne znači bježati ili pokoriti se, nego signalizirati napadaču da odbijaš prihvatiti skup pretpostavki koje su nasilje učinile mogućim. To znači pokazati da zauzimaš drukčiji moralni prostor. To je također, kako slijedi, način suočavanja nasilne osobe s dubokom nepravednošću onoga što čini. Veliko očekivanje ovoga pristupa jest da bi mogao ne samo zaustaviti nasilje, nego i preobraziti njegova počinitelja”, tumači popularni američki biskup Robert Barron u svojoj knjizi “Katolicizam”, koju je na hrvatskom objavio “Verbum” iz Splita.

Pročitaj više

Javno moljenje krunice na Trgu bana Jelačića vidim kao izraz vjerske slobode i želje vjernika da svoju pobožnost ne skrivaju, nego da je svjedoče i u samom središtu javnog prostora. U tome prepoznajem i djelovanje demokracije. Ako svatko ispunivši određene zakonske kriterije ima pravo javno nastupati i djelovati u skladu s ciljevima koje smatra vrijednima, ne vidim razloga zašto bi to pravo bilo uskraćeno moliteljima.

Eva Vukina predala je papi Lavu XIV. sliku koju je naslikala tijekom konklave, a Sveti Otac dobio je sliku tijekom današnje audijencije u Vatikanu.

“Javno moljenje krunice na Trgu bana Jelačića vidim kao izraz vjerske slobode i želje vjernika da svoju pobožnost ne skrivaju, nego da je svjedoče i u samom središtu javnog prostora…”, rekao je, između ostaloga, mons. Dražen Kutleša u razgovoru kojega objavljujemo sutra.